Førstehjelp for narkotika forgiftning

innhold


ferdigheter
førstehjelp i ulike situasjoner er mange
bare bagasjen teoretiske beregninger, men det er alltid nyttig å sette dette
bagasjen litt mer - plutselig komme til nytte. La oss snakke om forgiftning av narkotika, og at
Du kan ta opp til ankomsten av en ambulanse, for å lette pasientens tilstand
eller redde livet hans.


forgiftning
narkotika

Førstehjelp for narkotika forgiftning
Forgiftning med narkotika - en tilstand ofte forårsaket av
bevisst, for selvmordsforsøk, men annet enn det, er det en rekke
situasjoner der en overdose skjer ved en tilfeldighet - en feil formål
lege, mangel på kontroll over
narkotika inntak, endre bakgrunnshelsetilstand, den feilaktige mottak
stoffet. For slike situasjoner omfatter rus narkotika
digitalis i sin lange mottak, noen antiarytmika,
feil eller mangler i å ta narkotika, tillot eldre på grunn
problemer med syn, hukommelse, demens eller aldersrelaterte manifestasjoner av brudd zapominatelnyh
funksjoner. En annen sensitiv og avhengige barn er betinget, som blir
uten tilsyn, kan få tilgang til den vakre og morsomme "godteri".
I tillegg er foreldrene kan være feilaktig beregnet nødvendige dosen
medisiner, eller kan ha vært et misbruk av narkotika, men slike tilfeller
de fleste er kasuistisk.

etter kategori
medikamentforgiftning ikke inkluderer, for eksempel, en overdose av insulin, eller
ukontrollert warfarin, som fører til blødning, fordi her
presenteres noen generelle giftige skadelige egenskaper av narkotika og deres
umiddelbar virkning. Hva er førstehjelp for narkotikaforgiftning?


første
hjelpe med narkotika forgiftning

Den første og
det vanskeligste trinnet er diagnostisering av tilstanden i medikamentforgiftning.
Noen ganger er dette faktum er åpenbar - emballasje av stoffet nær
ofrene, tilstedeværelse i huset til sterke virkemidler, forverring
etter administrering av legemidlet, utvikling av kvalme og oppkast. Også blant symptomene
kan oppleve tretthet, svakhet, mentale endringer, hallusinasjoner,
neprobudimy søvn, utvidelse eller sammentrekning av elevene, svekkelse av hjerte
aktivitet eller respirasjonsdepresjon, spyttsekresjon, hørsel og syn, kan
det var en merkelig lukt fra munnen.

noen
medisiner har spesifikke motgifter, men dette arrangementet er ikke alltid tilgjengelig
selv på sykehuset.

Førstehjelp for narkotika forgiftning
aktiviteter
førstehjelp for narkotika
forgiftning inntil ankomsten av en ambulanse skal være:

  • Ventrikkelskylling (overdreven drikking og
    kunstig oppkast), forutsatt at pasienten er ved bevissthet. Hvis du ringer
    oppkast vedvarer, er det nødvendig å gi en stor mengde av sorpsjonsmateriale -
    aktivert karbon, eller analoger enterosgelya.
  • Anbefales ikke uavhengig
    bruk av eventuelle andre rusmidler. Unntak - mistanke
    en allergisk reaksjon, i dette tilfellet
    antihistamin kan gis.
  • I hvilke utviklet ufrivillig oppkast
    du trenger for å følge luftveiene, plassere hodet
    offeret slik at oppkastet ikke er nummen i luftveiene.
  • Med tap av bevissthet er nødvendige
    Snu pasienten på et flatt underlag på siden, snu hodet til siden,
    å overvåke pust og hjerteslag. Hvis det er umulig å bestemme hjerte
    reduksjon eller respiratorisk bevegelse, er det nødvendig å umiddelbart begynne
    gjenopplivelse - munn-til-munn eller munn-til-nese, brystkompresjoner
    hjerte med en frekvens på klikk på det området av den nedre tredjedel av sternum omtrent hundre i minuttet.
    For å stoppe gjenoppliving er mulig bare for noen få sekunder til
    å vurdere hjertefunksjon uavhengig av hverandre.

Legg igjen et svar